top of page
Zoeken

Ik heb ook rondgelopen met die vraag. Ten tijde van onderstaande foto in 2018. Zou je misschien niet denken als je mijn smile ziet. Het was ook niet zo dat ik met tegenzin naar mijn werk ging. Het type werk en de corporate wereld waarin ik werkte vergde wel steeds meer van mijn energie. Ik was er gewoon klaar mee. Herkenbaar?

 

🎯Zo’n proces van verandering gaat met vallen en opstaan. Het is geen lineaire lijn omhoog. Ik heb een aantal afslagen genomen met interim opdrachten die allen hebben bijgedragen aan waar ik nu sta. Ook minder gelukkige keuzes en moeilijke tijden hebben bijgedragen om mijn doel scherp te krijgen.

Ik wil het verschil maken in andermans leven door hen te helpen hun leven te transformeren en levenskeuzes te maken die bij hen passen. Met meer levensgeluk tot gevolg.

 

Het verschil tussen mijn foto in 2018 en 2024 is precies dat groter gevoel van levensgeluk. Niet omdat het veranderproces af is of omdat mijn bedrijf al staat waar ik wil dat het staat, maar omdat ik het lef heb gehad om te gaan doen wat echt bij mij past en waar ik blij van word.

 

✅ Wil jij dit ook? Ik vertel je graag meer. merlijn@ibounceback.nl.



2 weergaven0 opmerkingen
  • Foto van schrijveriBounceBack

Van de week bij een netwerklunch had onze voorzitter een prachtig zacht roomwitte trui aan. Je weet wel zo een waar je gelijk aan wil zitten. Nou dat deed ik dus ook. Ik aaide haar over haar arm en ik zag dat ik niet de enige was. Ik dacht terug aan iets wat ik zelf geleerd heb bij een management training  over iets aaibaars dragen als je toegankelijker wilt overkomen en meer verbinding wilt maken. Ik weet niet of zij deze trui bewust had aangetrokken, maar als je doel is om toegankelijker over te komen dan kun je de aaibare trui inzetten.

 

Denk jij er weleens over na of je toegankelijk of krachtig overkomt? Weet jij welke kleding en kleuren je kan dragen om te helpen jouw doelen te bereiken?

 

Een onderscheidende uitstraling wordt steeds belangrijker in onze visuele wereld. Dit heet imago of personal branding. Personal branding is meer dan alleen het visuele, ook verbaal en vocaal zijn van belang, maar met je uitstraling kun je laten zien wie je echt bent en wat je allemaal in je mars hebt.

 

Om de (gewenste) uitstraling te bepalen kijk ik met mijn klanten eerst naar wat hun dominante stijltype is. Elk stijltype geeft een bepaald beeld af en helaas vaak ook een oordeel over die persoon. Het geeft zelfvertrouwen en draagt bij aan je succes als je weet of jouw stijltype per definitie toegankelijkheid uitstraalt of kracht zodat je ermee kan spelen en zo kan inzetten dat jouw kwaliteiten goed worden verpakt.

 

Ik ben een eccentriek stijltype. Heldere, diepe kleuren staan mij het mooist. Deze combinatie draagt bij aan een krachtige, maar soms afstandelijke uitstraling. Het oordeel over mij is dan ‘wat is zij hard en niet benaderbaar’. Dit ben ik niet en wil ik ook niet zijn. Zwart met wit of neongeel en paars gaan niet werken om meer toegankelijkheid te creëren als ik dat wil bereiken, dus dan kies ik bijvoorbeeld voor taupe met fuchsia.

 

Heb jij een onderscheidende uitstraling?

 

Het is geweldig als je die hebt. Voor iedereen is onderscheidend zijn anders. En iedereen kan het bereiken. Heb je hulp nodig ? Ik help je graag. Het maakt niet alleen blij. Het is transformerend. merlijn@ibounceback.nl

1 weergave0 opmerkingen
  • Foto van schrijveriBounceBack

Wil je veranderen wat niet werkt? Laat de rebel in jou zien.

 

“Ik voel dat ik vastzit binnen deze sector waar ik steeds tegen dezelfde issues aanloop, ik weinig invloed heb en ik mijzelf moet conformeren aan het grotere geheel waardoor ik mijzelf verlies’ aldus Brecht.

 

Mijn klant Brecht heeft een mooie loopbaan en is succesvol, maar ze is klaar met het werk wat ze doet en de omgeving waarin ze werkt. Ze ziet in dat patronen in haar werkzame leven zich herhalen en dat ze iets moet doorbreken wil ze haar potentieel benutten en gelukkiger worden. Uit haar talenten-en-drijfveren test blijkt dat ‘invloed uitoefenen’ en ‘uniekheid omarmen’ haar drijft.

 

Brecht is een zekerheidszoeker anders was ze niet zo lang binnen dezelfde sector gebleven, maar ze is ook een rebel. Deze kant van haar persoonlijkheid krijgt echter te weinig ruimte waardoor ze vastloopt. Psycholoog en filosoof Jung heeft 12 archetypen bedacht en beschreven die persoonlijkheidskenmerken weergeven. Ieder mens herkent zich in de archetypen. De rebel is er een van de twaalf. De rebel wil vrijheid, zich niet conformeren aan het gangbare en haar unieke kwaliteiten zichtbaar maken.

 

Aan het einde van haar coaching traject hebben wij samen een rebelse personal brandstatement voor Brecht gemaakt die alles zegt over haar en gaat helpen met keuzes in haar leven nu en in de toekomst: I am a leader with pzazz, building bridges in order to empower people and make organisations a better place.

 

Ik help jou om de rebel in jou te ontwaken en jouw unieke kwaliteiten te benoemen en die te vertalen naar een personal brandstatement zodat jij langetermijn keuzes kunt maken waar jij gelukkig van wordt.

 

1 weergave0 opmerkingen
bottom of page