top of page
IBounceBack_bystudioils8.jpg

Welkom in mijn hoofd! Niet echt natuurlijk, maar zo voelt het wel een beetje als ik mijn blogs deel. In mijn blogs vertel ik je heel graag meer over mijn visie, over wat ik meemaak en over allerlei dingen waar ik natuurlijk mijn ongezouten mening over geef.

Ben je nieuwsgierig? Scroll er lekker doorheen en laat je inspireren!

Laat je mij weten wat je ervan vindt?

Zoeken
Foto van schrijver: iBounceBackiBounceBack

Van de week bij een netwerklunch had onze voorzitter een prachtig zacht roomwitte trui aan. Je weet wel zo een waar je gelijk aan wil zitten. Nou dat deed ik dus ook. Ik aaide haar over haar arm en ik zag dat ik niet de enige was. Ik dacht terug aan iets wat ik zelf geleerd heb bij een management training  over iets aaibaars dragen als je toegankelijker wilt overkomen en meer verbinding wilt maken. Ik weet niet of zij deze trui bewust had aangetrokken, maar als je doel is om toegankelijker over te komen dan kun je de aaibare trui inzetten.

 

Denk jij er weleens over na of je toegankelijk of krachtig overkomt? Weet jij welke kleding en kleuren je kan dragen om te helpen jouw doelen te bereiken?

 

Een onderscheidende uitstraling wordt steeds belangrijker in onze visuele wereld. Dit heet imago of personal branding. Personal branding is meer dan alleen het visuele, ook verbaal en vocaal zijn van belang, maar met je uitstraling kun je laten zien wie je echt bent en wat je allemaal in je mars hebt.

 

Om de (gewenste) uitstraling te bepalen kijk ik met mijn klanten eerst naar wat hun dominante stijltype is. Elk stijltype geeft een bepaald beeld af en helaas vaak ook een oordeel over die persoon. Het geeft zelfvertrouwen en draagt bij aan je succes als je weet of jouw stijltype per definitie toegankelijkheid uitstraalt of kracht zodat je ermee kan spelen en zo kan inzetten dat jouw kwaliteiten goed worden verpakt.

 

Ik ben een eccentriek stijltype. Heldere, diepe kleuren staan mij het mooist. Deze combinatie draagt bij aan een krachtige, maar soms afstandelijke uitstraling. Het oordeel over mij is dan ‘wat is zij hard en niet benaderbaar’. Dit ben ik niet en wil ik ook niet zijn. Zwart met wit of neongeel en paars gaan niet werken om meer toegankelijkheid te creëren als ik dat wil bereiken, dus dan kies ik bijvoorbeeld voor taupe met fuchsia.

 

Heb jij een onderscheidende uitstraling?

 

Het is geweldig als je die hebt. Voor iedereen is onderscheidend zijn anders. En iedereen kan het bereiken. Heb je hulp nodig ? Ik help je graag. Het maakt niet alleen blij. Het is transformerend. merlijn@ibounceback.nl

5 weergaven0 opmerkingen
Foto van schrijver: iBounceBackiBounceBack

Wil je veranderen wat niet werkt? Laat de rebel in jou zien.

 

“Ik voel dat ik vastzit binnen deze sector waar ik steeds tegen dezelfde issues aanloop, ik weinig invloed heb en ik mijzelf moet conformeren aan het grotere geheel waardoor ik mijzelf verlies’ aldus Brecht.

 

Mijn klant Brecht heeft een mooie loopbaan en is succesvol, maar ze is klaar met het werk wat ze doet en de omgeving waarin ze werkt. Ze ziet in dat patronen in haar werkzame leven zich herhalen en dat ze iets moet doorbreken wil ze haar potentieel benutten en gelukkiger worden. Uit haar talenten-en-drijfveren test blijkt dat ‘invloed uitoefenen’ en ‘uniekheid omarmen’ haar drijft.

 

Brecht is een zekerheidszoeker anders was ze niet zo lang binnen dezelfde sector gebleven, maar ze is ook een rebel. Deze kant van haar persoonlijkheid krijgt echter te weinig ruimte waardoor ze vastloopt. Psycholoog en filosoof Jung heeft 12 archetypen bedacht en beschreven die persoonlijkheidskenmerken weergeven. Ieder mens herkent zich in de archetypen. De rebel is er een van de twaalf. De rebel wil vrijheid, zich niet conformeren aan het gangbare en haar unieke kwaliteiten zichtbaar maken.

 

Aan het einde van haar coaching traject hebben wij samen een rebelse personal brandstatement voor Brecht gemaakt die alles zegt over haar en gaat helpen met keuzes in haar leven nu en in de toekomst: I am a leader with pzazz, building bridges in order to empower people and make organisations a better place.

 

Ik help jou om de rebel in jou te ontwaken en jouw unieke kwaliteiten te benoemen en die te vertalen naar een personal brandstatement zodat jij langetermijn keuzes kunt maken waar jij gelukkig van wordt.

 

4 weergaven0 opmerkingen
Foto van schrijver: iBounceBackiBounceBack

Elk plan dat de moeite waard is kost tijd en vergt opoffering. Herken je dat? De vraag is hoeveel ben je bereid op te offeren?

 

Ik ben lang vrijgezel geweest en overwegend gelukkig. Fijne familie en vrienden, uitdagende baan, gaaf huis en had financieel alle ruimte om te doen wat ik wilde. Dat vrijgezel zijn was echter wel een dingetje, vooral bij anderen. Ik was te kritisch, moest die muur om mij heen afbreken en had misschien toch een probleemtje met commitment. Het ‘komt wel goed met je’ vond ik nog het ergst.

 

Het feit dat sommige opmerkingen wat met mij deden zegt wel dat het mij ook niet altijd lekker zat. Die muur afbreken was ik het mee eens en heb ik actie op ondernomen. Echter toen ik op mijn 46ste een relatie kreeg met een oud-collega met wie ik vanaf minuut 1 voelde ‘dit is het’, wist ik dat ik helemaal geen commitment probleem had. In tegendeel ik was juist trouw aan mijzelf gebleven. Ik was 10 jaar daarvoor al verliefd op hem, maar mijn timing was off. Hij is in de jaren daarna nooit echt uit mijn gedachten weg geweest. Een plannetje dat ik uiteindelijk heb gesmeed om hem weer te zien was een schot in de roos. Het ‘wachten’ is het allemaal waard geweest, maar de prijs is statistisch gezien minder tijd samen en geen kinderen. Gelukkig had hij er al twee 😊

 

Als je je commiteert aan een verandering in jouw leven, een andere baan zoekt of je wil een bedrijf beginnen kost dit ook tijd en opoffering. Je leest veel over de successen en minder over wat men er voor laat om hun plan te laten slagen. Ik ervaar het zelf ook als zelfstandige vitaloog & impact styliste. Geen zekerheid, minder geld, de nee’s komen harder binnen, het kost allemaal veel meer tijd dan je denkt en je bent vooral op jezelf aangewezen. Het helpt om met gelijkgestemden te praten en te ervaren dat iedereen iets opoffert onderweg naar succes.

 

Wil je ook veranderen (of verandering), doe het bewust en met een realistisch plan. Ik help je graag daarbij.

0 weergaven0 opmerkingen
bottom of page